- AL-QURAN DIBACA HANYA PADA HARI JUMAAT TERHAD KEPADA SURAH YAASIN SAHAJA SEDANGKAN AL-QURAN HENDAKLAH DIBACA SEPANJANG MASA.
- AL-QURAN DIBACA SEBAGAI ADAT PENYERI DI AWAL MAJLIS SAHAJA SEDANGKAN IA ADALAH IBADAT YANG PERLU DIBACA TANPA MENGIRA MASA DAN KETIKA.
- AL-QURAN HANYA SEBAGAI PENGHIAS DI DINDING-DINDING MASJID, RUMAH DAN KERETA TANPA DIFAHAMI, DIHAYATI JAUH SEKALI DARI DIAMALKAN.
- AL-QURAN DIBACA DI SAAT MENGHADAPI SAKARATUL MAUT SAHAJA SEDANGKAN IA LEBIH DIPERLUKAN OLEH ORANG-ORANG YANG HIDUP.
- AL-QURAN DIPELIHARA DARI SEGI PANJANG PENDEK, DENGUNG JELAS PADA BACAANNYA NAMUN TIDAK DIPELIHARA DARI SUDUT HUKUM HAKAMNYA.
- AL-QURAN DIBACA SECARA TADARUS DI BULAN RAMADHAN TETAPI IA DITINGGALKAN TERUS DALAM BULAN-BULAN YANG LAIN.
- AL-QURAN DIAMALKAN PADA AYAT-AYAT TERTENTU SEPERTI BAB PUASA DAN SOLAT TETAPI AYAT YANG MENYENTUH HUKUM-HAKAM PERUNDANGAN SEPERTI HUDUD DAN QISAS SERTA PERPADUAN UMAT DIABAIKAN.
Jumlah Paparan Halaman
Rabu, 23 November 2011
PERSEPSI YANG SALAH TERHADAP AL-QURAN DIKALANGAN ORANG ISLAM
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan